Altai
È quando la terra sta per tremare, e il mondo intero vacilla».
Quindici anni dopo l'epilogo di Q.
Venezia, Anno Domini 1569. Un boato scuote la notte, il cielo è rosso e grava sulla laguna: è l'Arsenale che va a fuoco, si apre la caccia al colpevole. Un agente della Serenissima fugge verso oriente, smarrito, «l'anima rigirata come un paio di brache». Costantinopoli sarà l'approdo. Sulla vetta della potenza ottomana conoscerà Giuseppe Nasi, nemico e spauracchio d'Europa, potente giudeo che dal Bosforo lancia una sfida al mondo e a due millenni di oppressione.
Intanto, ai confini dell'impero, un altro uomo si mette in viaggio, per l'ultimo appuntamento con la Storia. Porta al collo una moneta, ricordo del Regno dei Folli.
Echi di rivolte, intrighi, scontri di civiltà. Nuove macchine scatenano forze inattese, incalzano il tempo e lo fanno sbandare. Nicosia, Famagosta, Lepanto: uomini e navi corrono verso lo scontro finale.
Wu Ming, il collettivo di scrittori che al suo esordio si firmò «Luther Blissett», torna nel mondo del suo primo romanzo.
«Molti credono che il Signore disperse le lingue degli uomini per punirli, ma è l'esatto contrario. Egli vide che l'uniformità li rendeva superbi, dediti a imprese tanto eccessive quanto inutili. Allora si rese conto che l'umanità aveva bisogno di un correttivo e ci fece dono delle differenze.
Cosí i muratori, di costumi e fedi diversi, devono trovare un modus vivendi che consenta di portare a termine l'edificio».
«- Tu hai mai avuto un sogno, Manuel?
La risposta uscí come un singulto.
- Sí, non essere giudeo. Fu mio padre ad avverarlo.
- Ti capisco piú di quanto non immagini. Perché rimanere deboli quando si può diventare forti?
Ma io non mi accontento di trasformare me stesso. Voglio trasformare un popolo. Da debole a forte. Da diviso a unito. Da ospite mal sopportato a padrone del proprio destino. Da fuggiasco a protettore di chi fugge. Sono millecinquecento anni che scappiamo. È giunto il momento di fermarci».
The French call the sixteenth century 'le grand siecle', the great century. A century akin to a different planet, a world full of incredible splendour and unspeakable horror. The vivid truth of this is brilliantly depicted in this intriguing, moving novel.
A good read but did not blow me away like its predecessor Q. Several reasons: 1) Much of the history presented I already knew from reading Roger Crowley's exceptional Empires Of The Sea: The Final Battle For The Mediterranean, 1521-1580. Crowley's book is in my opinion a far better read about this period. 2) I struggled with the conversion of Emmanuele De Zante from Venetian spy to Jewish champion and Ottoman sympathizer. It didn't feel like enough of a struggle. In fact, if I had written Altai
A well written book that somewhat loses meaning if one ahs not read Q.
loved. great reading for Balkan, Mediterranean history students. I easily can organize an entire course around the bookOne day I asked him how it was that what he had seen didnt seem to have touched him.He replied that, on the contrary his heart was in mourning. All the people who had died or suffered deserved to be remembered. God was the master of righteousness. My old shayk took the words of the prophet seriously: Go and seek knowledge, even if its in China. He traveled for years, beyond the
Wu Ming, meaning anonymous in Mandarin, is a collective of four (previously five) Italian writers. Opposing toxic narrative which elicits fear, prejudice and inequality, they have chosen themes from history to illustrate the class struggle and its subtle and not so subtle machinations. Their stories invite us to open our eyes; to recognise resonances; to realise the choices we are making, and perhaps consider making a new choice.Altai is not a sequel to Q (published under the name Luther
The best thing about this book is the way it captures the transcultural richness of the Mediterranean world in the 16th century, just before the impending decline of the Ottoman and Venetian powers. Istanbul and the life of the nobles at the time are rendered in a skillful manner, albeit through a bit of an orientalist gaze.The story is also quite gripping and very filmic. It makes a good intro to "Club Med" if you want to read Braudel or Abulafia.
Wu Ming
Paperback | Pages: 411 pages Rating: 3.81 | 1608 Users | 141 Reviews
Present Out Of Books Altai
Title | : | Altai |
Author | : | Wu Ming |
Book Format | : | Paperback |
Book Edition | : | Stile libero Big |
Pages | : | Pages: 411 pages |
Published | : | 2009 by Einaudi |
Categories | : | Historical. Historical Fiction. Fiction. Romance. Historical Romance |
Narrative Conducive To Books Altai
«Che segno è quando un arcobaleno appare, non c'è stata pioggia e l'aria è secca e tersa?È quando la terra sta per tremare, e il mondo intero vacilla».
Quindici anni dopo l'epilogo di Q.
Venezia, Anno Domini 1569. Un boato scuote la notte, il cielo è rosso e grava sulla laguna: è l'Arsenale che va a fuoco, si apre la caccia al colpevole. Un agente della Serenissima fugge verso oriente, smarrito, «l'anima rigirata come un paio di brache». Costantinopoli sarà l'approdo. Sulla vetta della potenza ottomana conoscerà Giuseppe Nasi, nemico e spauracchio d'Europa, potente giudeo che dal Bosforo lancia una sfida al mondo e a due millenni di oppressione.
Intanto, ai confini dell'impero, un altro uomo si mette in viaggio, per l'ultimo appuntamento con la Storia. Porta al collo una moneta, ricordo del Regno dei Folli.
Echi di rivolte, intrighi, scontri di civiltà. Nuove macchine scatenano forze inattese, incalzano il tempo e lo fanno sbandare. Nicosia, Famagosta, Lepanto: uomini e navi corrono verso lo scontro finale.
Wu Ming, il collettivo di scrittori che al suo esordio si firmò «Luther Blissett», torna nel mondo del suo primo romanzo.
«Molti credono che il Signore disperse le lingue degli uomini per punirli, ma è l'esatto contrario. Egli vide che l'uniformità li rendeva superbi, dediti a imprese tanto eccessive quanto inutili. Allora si rese conto che l'umanità aveva bisogno di un correttivo e ci fece dono delle differenze.
Cosí i muratori, di costumi e fedi diversi, devono trovare un modus vivendi che consenta di portare a termine l'edificio».
«- Tu hai mai avuto un sogno, Manuel?
La risposta uscí come un singulto.
- Sí, non essere giudeo. Fu mio padre ad avverarlo.
- Ti capisco piú di quanto non immagini. Perché rimanere deboli quando si può diventare forti?
Ma io non mi accontento di trasformare me stesso. Voglio trasformare un popolo. Da debole a forte. Da diviso a unito. Da ospite mal sopportato a padrone del proprio destino. Da fuggiasco a protettore di chi fugge. Sono millecinquecento anni che scappiamo. È giunto il momento di fermarci».
Be Specific About Books Concering Altai
Original Title: | Altai |
ISBN: | 8806198963 (ISBN13: 9788806198961) |
Edition Language: | Italian URL http://www.einaudi.it/libri/libro/wu-ming/altai/978880619896 |
Setting: | Costantinopoli,1569 Venice,1569(Italy) Dubrovnik,1569(Croatia) …more Thessaloniki,1569(Greece) Lepanto,1571(Greece) Famagosta,1571(Cyprus) …less |
Rating Out Of Books Altai
Ratings: 3.81 From 1608 Users | 141 ReviewsNotice Out Of Books Altai
Not as good as Q with the some of the threat running through the book failing to materialise - but worth buyingThe French call the sixteenth century 'le grand siecle', the great century. A century akin to a different planet, a world full of incredible splendour and unspeakable horror. The vivid truth of this is brilliantly depicted in this intriguing, moving novel.
A good read but did not blow me away like its predecessor Q. Several reasons: 1) Much of the history presented I already knew from reading Roger Crowley's exceptional Empires Of The Sea: The Final Battle For The Mediterranean, 1521-1580. Crowley's book is in my opinion a far better read about this period. 2) I struggled with the conversion of Emmanuele De Zante from Venetian spy to Jewish champion and Ottoman sympathizer. It didn't feel like enough of a struggle. In fact, if I had written Altai
A well written book that somewhat loses meaning if one ahs not read Q.
loved. great reading for Balkan, Mediterranean history students. I easily can organize an entire course around the bookOne day I asked him how it was that what he had seen didnt seem to have touched him.He replied that, on the contrary his heart was in mourning. All the people who had died or suffered deserved to be remembered. God was the master of righteousness. My old shayk took the words of the prophet seriously: Go and seek knowledge, even if its in China. He traveled for years, beyond the
Wu Ming, meaning anonymous in Mandarin, is a collective of four (previously five) Italian writers. Opposing toxic narrative which elicits fear, prejudice and inequality, they have chosen themes from history to illustrate the class struggle and its subtle and not so subtle machinations. Their stories invite us to open our eyes; to recognise resonances; to realise the choices we are making, and perhaps consider making a new choice.Altai is not a sequel to Q (published under the name Luther
The best thing about this book is the way it captures the transcultural richness of the Mediterranean world in the 16th century, just before the impending decline of the Ottoman and Venetian powers. Istanbul and the life of the nobles at the time are rendered in a skillful manner, albeit through a bit of an orientalist gaze.The story is also quite gripping and very filmic. It makes a good intro to "Club Med" if you want to read Braudel or Abulafia.
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