Friday, May 29, 2020

Free Books NGERI Online Download

Free Books NGERI  Online Download
NGERI Paperback | Pages: 231 pages
Rating: 3.63 | 623 Users | 97 Reviews

Define Epithetical Books NGERI

Title:NGERI
Author:Gina Yap Lai Yoong
Book Format:Paperback
Book Edition:First Edition
Pages:Pages: 231 pages
Published:September 2011 by Buku Fixi (first published 2011)
Categories:Thriller. Mystery. Crime. Novels

Chronicle In Pursuance Of Books NGERI

Joanne, Samuel dan Rehan tiga sekawan mahasiswa filem yang bercita-cita besar untuk maju sehingga ke Hollywood. Kegilaan mereka: menghasilkan skrip-skrip yang menampilkan pembunuhan sadis.

Skrip-skrip mereka selalunya ditolak oleh profesor, yang merasakan ceritanya tak berasaskan logik. Namun, segalanya berubah menjadi menggerunkan apabila berlaku siri pembunuhan sebenar yang mirip skrip-skrip mereka.

Trio itu saling mencurigai. Apabila pembunuhan semakin mendekati persekitaran universiti, keadaan bertukar cemas. Adakah pembunuh NGERI itu sememangnya salah seorang dari mereka?



Cetakan Pertama : September 2011
Cetakan Kedua : Februari 2012
Cetakan Ketiga : November 2012
Cetakan Keempat : Mac 2013
Cetakan Kelima : Mei 2013
Cetakan Keenam : September 2013
Cetakan Ketujuh : Januari 2014
-

Describe Books In Favor Of NGERI

Original Title: Ngeri
ISBN: 967103845X (ISBN13: 9789671038451)
Edition Language: Malay URL http://fixi.com.my

Rating Epithetical Books NGERI
Ratings: 3.63 From 623 Users | 97 Reviews

Evaluate Epithetical Books NGERI
Bagaimana nak gambarkan novel ini ya...ceritanya seperti boleh di jangka....sesuatu yg unik & kreatif kerana penulis membuatkan ceritanya berjalan dengan paparan email & perbualan telefon...cuma sedikit tidak logik tatkala sesama detektif pun masih berhubung melalui email...walau bagaimanapun ia tidak lah mencacatkan penceritaan kisah Ngeri ini...tiada Bab cuma di ganti dengan Minggu bg mewakili setiap Bab...& klimaksnya memang tak di jangka bilamana penulis mendedahkan identiti

Aku akan menghargai novel ni. Kenapa? Inilah novel FIXI pertama yang aku beli dan ia mendorong aku menulis! Idea buku ini hampir sama dengan idea yang pernah aku bentangkan untuk projek akhir diploma, malangnya direject pensyarah kerana ingatnya aku mahu buat filem HANTU! Sudah, aku tak nak panjang cerita, dalam review lagi panjang aku tulis, jom baca review aku. Eh! Jap, tahniah ya penulis. ^___^http://pearlpett.blogspot.com/2012/03...

Aku baca kisah ini dalam masa tak sampai 3 jam. Laju kan? kih5Jujurnya dalam menghadam buku-buku keluaran Fixi, aku rasa ini novel pertama Fixi yang sudah boleh diagak jalan ceritanya. Jalan cerita yang terlalu biasa, macam cerita-cerita di kaca televisyen. Walaupun masih boleh diterima dan dibaca tetapi membaca novel ini tak begitu memuaskan. Ada lompong-lompong yang harusnya dibaiki.Kisah tiga sahabat; Samuel, Rehan dan Joanne yang dalam dilema bila proposal mereka ditolak oleh Prof. Bazri.

Usai membaca Ngeri karya Gina Yap Lay Yoong, aku tidak boleh mengelak daripada merasakan ada pengaruh filem bergenre thriller-horror seperti francais Saw dan Scream di mana garapannya amat bijak (atau mungkin juga tidak keterlaluan untuk aku bilang hampir sempurna) membuat pembaca terus-terusan tertanya-tanya siapakah pembunuhnya yang sebenar. Penceritaannya juga aku kira tidak konvensional kerana dipersembahkan lewat cuplikan perbualan telefon, sesi berbalas emel dan juga transkrip kenyataan

Aku baca kisah ini dalam masa tak sampai 3 jam. Laju kan? kih5Jujurnya dalam menghadam buku-buku keluaran Fixi, aku rasa ini novel pertama Fixi yang sudah boleh diagak jalan ceritanya. Jalan cerita yang terlalu biasa, macam cerita-cerita di kaca televisyen. Walaupun masih boleh diterima dan dibaca tetapi membaca novel ini tak begitu memuaskan. Ada lompong-lompong yang harusnya dibaiki.Kisah tiga sahabat; Samuel, Rehan dan Joanne yang dalam dilema bila proposal mereka ditolak oleh Prof. Bazri.

HOLY CRAP.This book is really intense. Maybe because I don't usually read thriller/mystery novels, but this is good. I love the plot. Superb! Reading it halfway, I already predicted who was it that did it all. I mean, come on, if you watch Criminal Minds too much, you would have guessed. But whoaaaa, the plot twist! It made my heart goes boom! In my opinion, the language and characters of this book can be further improved but I love the book nevertheless. Can't wait to read the sequel!

Pek Gembira: RM 29.40 RM 45.601. Dejavu sebab siri pembunuhan tu macam pernah baca atau tonton tapi tak pasti bila dan di mana. Siri Bones ke, CSI ke, NCIS ke, Criminal Mind ke, Numbers ke. Entah betul-betul lupa. Memandangkan tak ingat, saya bagi thumbs up untuk saya kira sebagai original.2. Saya tak dapat teka siapa pelakunya sehingga ke akhir. Cuma saya boleh teka watak nan satu tu bukan pelakunya. Tak menepati profil.3. Thumbs up untuk gabungan pelbagai bentuk penulisan. Ada emel, ada text

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.